Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i40 Directie imprecisa + vibratii in mers

Directie imprecisa + vibratii in mers

O nouă apariţie

gabrielvl Membru
Membru

Mesaje: 9
Tipul: i40
Capacitatea cilindrică: 1700
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2015
Salut!
Am sa incerc sa fiu cat mai explicit,in speranta ca cineva are o solutie pentru problema mea.
Sunt posesorul unui hyundai i40, af 2015, diesel 1.7L 136ps.
Cand am cumparat masina,avea deja 46000 km,eu fiind al doilea proprietar,si am descoperit ca la franare imi vibra volanul.
Masina fiind inca in garantie,am fost cu ea la reprezentanta unde au dat jos discurile frana de pe fata,si le-au rectificat, disparand vibratia la franare.
Intre timp dupa ce a disparut vibratia la franare am descoperit cateva lucruri ,zic eu anormale pe care le face masina(pe partea dreapta fata)
-la viteze de peste 80km/h simt cum vibreaza parca volanul,si caroseria.
-facand un drum mai lung (romania-germania) ,am avut la un moment dat senzatia ca imi bate roata dreapta fata(asa se auzea zgomotul),pt cunoscatori zgomotul se asemana ca atunci cand ai prezoanele slabite
-uneori in mers indiferent de viteza,imi da senzatia ca roata dreapta fuge inainte si inapoi,asa e senzatia,plus ca pare directia imprecisa pe roata dreapta fata.
-daca lovesc cu piciorul roata dreapta fata in partea dinspre bot,se aude un zgomot metalic,daca o lovesc in partea din spate roata,spre usa,nu se aude nimic.
-daca franez mai tare in curbe,imi da senzatia ca roata dreapta pierde aderenta,si topaie,mai ales la curba spre stanga.
-am fost cu masina in teste si la franare puternica,roata dreapta fata, a inceput sa topaie usor.
Singurele lucruri care nu a fost verificate in service ,au fost : telescoapele,caseta de directie, tampoanele de la bara de torsiune si suportii motor
Mentionez ca am fost la 2 service hyundai ,unul din Romania -Targu Mures,si celalalt in Germania,si la amandoua au zis ca masina nu are niciun joc in bucse,bielete sau ce o mai fi.
Am mai fost inca la un service privat,unde am platit pt constatare(la hyundai fiind in garantie,nu am platit nimic),si a zis ca e posibil sa fie un rulment dus,dar ca in rest nu bate nimic pe sub masina.
Mai mentionez ca am schimbat rotile cu fata-spate,stanga-dreapta,si simptomele sunt aceleasi

Sper ca informatiile sunt suficiente sa gasim problema.
Mie personal nu mi se pare ok,sa aiba masina acele simptome,si cei de la reprezentanta,sa zica ca totul e ok.
Masina are rulati aproape toti kilometrii in Germania,acum avand deja 54000.
Motivul pt care cer un sfat aici,sau un ajutor,eu locuiesc in Germania,si vreau sa ma duc la reprezentanta sa le spun clar ce sa verifice,si sa schimbe pe garantie.
Ei spunand la verificare,cea generala,ca masina este perfecta si nu am niciun pericol

PS : am avut un renault grand scenic cu 240000km ,inaintea acestui i40si nu facea acele simptome
Multumesc !

gabrielvl Membru
Membru

Mesaje: 9
Tipul: i40
Capacitatea cilindrică: 1700
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2015
PS menționez că am făcut geometria și echilibrat roțile, și tot am aceste simptome

Dannyboy

Nu stiu ce sa-ti spun. Practic, ai eliminat orice posibilitate de defectiune, daca spui ca la orice constatare nu s-a gasit nimic. Si ca sa discutam aici pe vorbe mi se pare cam inutil. Atata timp cat nu vad, simt si aud eu, nu pot sa-ti dau nici un sfat. Imi pare rau...

gabrielvl Membru
Membru

Mesaje: 9
Tipul: i40
Capacitatea cilindrică: 1700
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2015
Dannyboy scrie:
Nu stiu ce sa-ti spun. Practic, ai eliminat orice posibilitate de defectiune, daca spui ca la orice constatare nu s-a gasit nimic. Si ca sa discutam aici pe vorbe mi se pare cam inutil. Atata timp cat nu vad, simt si aud eu, nu pot sa-ti dau nici un sfat. Imi pare rau...

De acord,ca trebuie facuta o constatare personal. Nici nu stiu ce sa mai zic,asta cu asa face, nu ma multumeste. Nu e normala situatia cu simptomele,dar daca nu gasesc cauza,dau in ea in urmatorii 2 ani cat mai are garantie pana pica si o schimba ei singuri,si daca am dreptate,si spre ex se mai duc si altele e pe banii lor...,deci tot ei pierd...

Dannyboy

Nu te sfatuiesc sa procedezi asa. Nu-ti imaginezi cat de usor ti-o pot scoate din garantie. Te pot tine in constatari si reconstatari pana uiti despre ce e vorba. Am avut un coleg cu o problema la motor. Dupa 8 luni de constatari i-au demonstrat ca radiatorul era deplasat spre spate 1.5 mm, deci masina a suferit o coliziune. Lucru ce nu s-a intamplat, normal.
Din pacate nu esti in tara, aici am fi mers la un service care sigur ti-ar fi rezolvat problema.

gabrielvl Membru
Membru

Mesaje: 9
Tipul: i40
Capacitatea cilindrică: 1700
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2015
Dannyboy scrie:
Nu te sfatuiesc sa procedezi asa. Nu-ti imaginezi cat de usor ti-o pot scoate din garantie. Te pot tine in constatari si reconstatari pana uiti despre ce e vorba. Am avut un coleg cu o problema la motor. Dupa 8 luni de constatari i-au demonstrat ca radiatorul era deplasat spre spate 1.5 mm, deci masina a suferit o coliziune. Lucru ce nu s-a intamplat, normal.
Din pacate nu esti in tara, aici am fi mers la un service care sigur ti-ar fi rezolvat problema.

Din pacate sunt in germania,si cand am fost la targu mures ,au zis exact la fel(ca masina nu are nimic)dar eu nu inteleg,de ce zgomotul ala de prezoane slabite pe autostrada,cand am mers mai mult cu ea,sau faptul ca pivoteaza rpata dreapta inainte si inapoi coteodata,indiferent de viteza(a facut asta si la 30km/h si la 100km/h)
Mai ramane sa merg la un service privat aici unde poti inchiria echipementul si elevatorul cu 8 euro pe ora sa fac singur o constatare,sa trag de toate singur

gabibert Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 15
Localitate: Deva
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1086
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2010
Nu mi se pare normal, ca masina fiind in garantie, sa iti rectifice discurile de frana. Trebuia sa ti le inlocuiasca. Apoi, sa vezi daca mai ai probleme.
Eu am schimbat discurile de frana, si dupa aproximativ 1000 km iarasi au inceput sa-mi bata directia. Am schimbat din nou discurile de frana, dar intamplarea face, ca am schimbat si cauciucurile de iarna cu cele de vara. Dupa ce am schimbat al doilea rand de discuri de frana, inca nu stiu sigur daca bataile nu erau din cauciucuri. Ulterior am constatat la cauciucurile din fata ca au o galma pe calea de rulare... Poate asta a fost problema la mine cu bataile la discurile cu doar 1000 km.
Incearca si cu alte cauciucuri (iarna sau vara). Dar primul lucru, eu as inlocui discurile rectificate cu discuri noi.

gabrielvl Membru
Membru

Mesaje: 9
Tipul: i40
Capacitatea cilindrică: 1700
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2015
gabibert scrie:
Nu mi se pare normal, ca masina fiind in garantie, sa iti rectifice discurile de frana. Trebuia sa ti le inlocuiasca. Apoi, sa vezi daca mai ai probleme.
Eu am schimbat discurile de frana, si dupa aproximativ 1000 km iarasi au inceput sa-mi bata directia. Am schimbat din nou discurile de frana, dar intamplarea face, ca am schimbat si cauciucurile de iarna cu cele de vara. Dupa ce am schimbat al doilea rand de discuri de frana, inca nu stiu sigur daca bataile nu erau din cauciucuri. Ulterior am constatat la cauciucurile din fata ca au o galma pe calea de rulare... Poate asta a fost problema la mine cu bataile la discurile cu doar 1000 km.
Incearca si cu alte cauciucuri (iarna sau vara). Dar primul lucru, eu as inlocui discurile rectificate cu discuri noi.


Tocmai am verificat ceva,am fost la masina,si cand accelerez,incepand cu 1700rpm,imi vibreaza caroseria,am testat si cu masina in mers,si stand pe loc. Deci e exclus planetare,cauciucuri sau discuri defecte.
Ar trebui sa verific la un mecanic toti suportii motor? Sau ar mai putea sa fie si altceva?
PS ,e posibil ca datorita unui suport motor sa vibreze caroseria,si sa faca si acel balans in mers la roata?

Dannyboy

Destul de posibil, mai ales la diesel.

gabrielvl Membru
Membru

Mesaje: 9
Tipul: i40
Capacitatea cilindrică: 1700
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2015
Dannyboy scrie:
Destul de posibil, mai ales la diesel.

Am sa ma duc luni unde am cumparat masina,la hyundai,si am sa le zic sa verifice.Plus ca daca nu rezolva problema,fiind masina in garantie,am dreptul sa le cer masina de schimb,si sa le las masina acolo,pana rezolva toate problemele.
Din fericire in germania sunt legi,care ii protejeaza pe cumparatori,de astfel de probleme.

Revin cu un raspuns,sa vedem ce problema vor gasi.

nats Membru
Membru

Mesaje: 56
Localitate: Bucuresti
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1685
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2012
Daca "topaie" roata, e problema de articulatii / amortizor / arc.
Cum zici ca ai verificat articulatiile, verifica amortizorul - sa nu fie curs / flansa / rulment - dar si arcul sa fie in mintile lui.
Eu am vazut pe viu roti topaind pe autostrada, la o epava care circula inaintea mea - fereasca Dumnezeu!

gabrielvl Membru
Membru

Mesaje: 9
Tipul: i40
Capacitatea cilindrică: 1700
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2015
nats scrie:
Daca "topaie" roata, e problema de articulatii / amortizor / arc.
Cum zici ca ai verificat articulatiile, verifica amortizorul - sa nu fie curs / flansa / rulment - dar si arcul sa fie in mintile lui.
Eu am vazut pe viu roti topaind pe autostrada, la o epava care circula inaintea mea - fereasca Dumnezeu!

Am fost la Hyundai, ei se jură ca mașină nu are nimic, dar mie roata dreaptă îmi e imprecisa, la denivelări parca sare direcția, când accelerez nu doar vibrează, ci uneori (adică o dată la o secundă 2)se aud bătăi pe care le simt în mașină, volan, schimbător . Mai am un pic și ma duc cu mașina la hobby Werkstatt (Service unde îți faci singur ce vrei), și ma apuc sa trag de toate pe acolo.
PS am o întrebare, poți mișca motorul cu mâna 2-3 mm dacă tragi de el în zona tamponului din zona pasagerului? E cel hidroelastic cred

Chiar nu știu ce sa mai zic, ma dispera mecanici ăștia de service de reprezentanță, la ei totul e în parametri..., dar mie mașină îmi da senzația de instabilitate cu atâtea vibrații pocnitori la accelerare etc...

Dannyboy

Presupun ca tamponul de care vorbesti e asta. Codul de piesa este 218103Z400 (cred).
La felul cum arata, ma indoiesc sa poti misca motorul cu mana, chiar putin.

gabrielvl Membru
Membru

Mesaje: 9
Tipul: i40
Capacitatea cilindrică: 1700
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2015
Dannyboy scrie:
Presupun ca tamponul de care vorbesti e asta. Codul de piesa este 218103Z400 (cred).
La felul cum arata, ma indoiesc sa poti misca motorul cu mana, chiar putin.

Repet, dacă pun mâna pe motor și trag de el acolo, se mișcă 2-3 mm. O să încerc mâine sa fac un film cu felul în care mișc motorul.

Dannyboy

Consecinta celor spuse de mine (logica, din punctul meu de vedere), era ca acel tampon nu e in firea lui. Sa fie cum doresti dumneata.

gabrielvl Membru
Membru

Mesaje: 9
Tipul: i40
Capacitatea cilindrică: 1700
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2015
Dannyboy scrie:
Consecinta celor spuse de mine (logica, din punctul meu de vedere), era ca acel tampon nu e in firea lui. Sa fie cum doresti dumneata.

Mulțumesc încă o dată.
Am făcut un scurt film, și sper să se vadă cum se mișcă ușor cu mâna, câțiva mm(dacă împing tare chiar peste 5 mm în amândouă direcțiile)
https://youtu.be/QpOwlFVCkNU


Mesaje: 1
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2013
Salut, ai rezolvat problema?
Eu aveam o bătaie ușoară la volan, în mers tremura și pe loc un sunet de bucșe. Era un cuplaj elastic, la coloana de direcție. Dacă nu ai rezolvat...
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

nats Membru
Membru

Mesaje: 56
Localitate: Bucuresti
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1685
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2012
Se cunoaste ca bucsa aia este o boala de-a lor. Eu am schimbat 2 si tot degeaba.
De la bucsa aia iti tremura masina in mers?
Ciudat... Si eu aceleasi simptome, dar suspectez jantele pe 18.


Înapoi la i40