salut,
sunt nou pe forum, regret faptul ca nu mi-am facut cont inainte sa am probleme cu masina
voi incerca sa fiu cat mai scurt si pe intelesul tuturor, poate au fost probleme asemanatoare
detin un hyundai i10 din 2008 benzina 1.1 - cumparat de nou - acum are aproape 55.000 KM
am schimbat in acesti 5 ani :
bateria - exide (aceeasi firma cu cea originala, aceleasi specificatii dar un model de oras, realizata pentru multe porniri / opriri de motor)
bielete antirului - kia picanto (pe original kia pret mai bun decat original hyundai)
placute de frana fata - kia picanto (pe original kia pret mai bun decat original hyundai)
placute de frana spate - kia picanto (pe original kia pret mai bun decat original hyundai)
lamele stergatoare parbriz - original mobis, cumparate de la shop dar nu vreau sa fac reclama gratuit, pt cei interesati pm
geam oglinda dreapta - original mobis hyundai, cumparat de la shop dar nu vreau sa fac reclama gratuit, pt cei interesati pm
anvelope all season - kumho vier
revizii la reprezentate - autouniversal galati, dab auto bucuresti,hyundai motor bucuresti - cu piese originale
in 2011 am facut o reglare la culbutori, datorita unui sunet ciudat - desi ulterior am aflat ca motorul are tacheti cu autoreglare deci nu stiu exact in ce a constat aceasta reglare.
anul acesta s-au ivit cateva probleme, am fost la o verificare dar cei de la reprezentanta nu au gasit nimic
eu insa fiind convins de sunetul schimbat al motorului-lucru care se intampla in mai 2013
acum in august am depistat si o pata de ulei pe scut, am fost la reprezentata
2 simeringi de la distributie, simering arbore cu came si simering arbore cotit uzati
mi s-a recomandat cu aceasta ocazie sa schimb si distrubutia, masina implinind 5 ani
mi-am cumparat kitul de distributie singur, intre timp afland ca in anul 2011 am
intarziat cu 3000 de km la revizie si astfel am pierdut garantia la motor.(greseala pe care mi-o asum desi nu ar trebui sa aiba legatura cu ce urma sa aflu)
toate bune si frumoase pana ce mecanicul s-a apucat de distributie si ma cheama sa imi arate
ca pinionul de la distributie, cel de jos de la arborele cotit are joc, atat pinionul cat si arborele cotit
fiind uzati si au joc, acest joc implicit va da avansul gresit. desi in bord nu imi aparuse check engine.
bun...solutii atunci il intreb:
@ mecanic- pai nu aveti alta solutie decat sa inlocuiti tot arbore + pinion
cotatie de pret 3400 ron piesele + 2000 ron manopera
enorm evident preturi de reprezentanta
piesele fiind destul de multe, deoarece arbore si pinion cu aceleasi dimensiuni cica nu se mai fabrica
si trebuie inlocuit cu cel de pe motoarele de acum, care e putin diferit la dimensiuni si necesita alti cuzineti
si alte piese conexe.
eu am procedat asa: am spus sa mi se monteze la loc piesele vechi, masina fiind astfel functionala
acum am ramas cu kitul de distributie nou nemontat si caut o solutie pentru arbore si pinion
mai este cineva cu aceasta problema?ce ma sfatuiti sa fac?de unde sa apuc sa nu dau nici 1000 de eur pe reparatie
sunt dispus sa cumpar piesele originale dar unde sa merg sa le schimb?
orice sfat mi-ar prinde bine, multumesc anticipat ultrak