Prima pagină Tips & Triks Utile Auto Ulei 2T semisintetic, in amestec cu motorina (sau benzina)

Ulei 2T semisintetic, in amestec cu motorina (sau benzina)


Gladiator

Participand la o discutie .....la servici ....am inceput sa caut pe net , informatii despre acest subiect.am gasit ceva pe un forum...clubopel.com......discutii interesante pe aceasta tema .....si am sa atasez ...


Au trecut 9 luni de zile de cand folosesc Ulei 2T semisintetic standard JASO-FC in amestec cu motorina la masina din semnatura (dar am dat si la prieteni si acestia mi-au spus ca e ok si vor sa continue cu acest tratament), asa ca deschid acest topic (probabil controversat) in ceea ce priveste amestecul uleiului 2T in motorina EURO5 care ... vrem - nu vrem - contine si 5% biodiesel 'romanesc'.
Pentru cei care vor sa se documenteze mai mult (acest subiect nu este nou, se practica si in alte tari de la aparitia motorinei EURO5 Ultra Low Sulphur) aveti mai jos cateva link-uri de unde mai departe puteti citi ce s-a mai discutat despre acest subiect :

http://www.freel2.com/forum/topic878.html
http://www.4x4community.co....439375#post439375
http://www.4x4community.co....aba21&t=68220

O sa incep cu 'pacatele' biodiesel-ului :
- poate infunda filtrul de motorina in timp
- nu mai asigura punctul de aprindere la temperaturi de peste -10 grade Celsius (motorina are deci nevoie de o temperatura mai mare in cilindri pentru a ajunge la momentul de explozie)
- colmateaza supapele, ventilele, injectoarele
- fiind coroziv, poate afecta furtunele in timp daca motorul nu e prevazut pentru a lucra cu biodiesel
- biodieselul este higroscopic si deci are un continut de apa mai ridicat decat motorina
- arde cu depuneri pentru ca arderea in camerele de combustie nu se realizeaza in totalitate
- la contactul cu uleiul de motor biodieselul scade mai mult calitatile acestuia decat motorina
- consumul de combustibil e putin mai ridicat la biodiesel decat la motorina

Adaugati la cele de mai sus faptul ca biodiesel-ul de la noi e 'romanesc' si deci de proasta calitate iar in amestec cu motorina romaneasca (care este si ea de calitate indoielnica) iata cu ce 'zeama' trebuie sa lucreze sistemul de injectie prezent pe masinile noastre cu motor diesel.

Acum, din proprie experienta - dupa ce am folosit o perioada de timp ulei 2T semisintetic in amestec cu motorina pot sa afirm ca :
- motorul este mai putin zgomotos, incepand cu prima cheie de dimineata.
- s-au redus trepidatiile bordului si a volanului
- motorul se tureaza mai repede si mai liniar
- la drumuri inafara, pe pante motorul functioneaza ceva mai rece (1-2 grade C)
- motorul scoate mai putin fum la o accelerare 'in forja' sau la liber (ajuta la trecerea testului de noxe)
- scade putin consumul de carburant (uleiul 2T creste cifra cetanica a motorinei si scade usor consumul, cu aproximativ 2% in oras si 3-5% inafara)
- sistemul de injectie lucreaza in parametrii ganditi de fabricantul pompei de injectie si al injectoarelor (motorina se amesteca cu uleiul 2T semisintetic care are in compozitie sulf si face o emulsie care unge pompa si injectoarele, aceasta ajunge si in procesul de ardere si curata calamina de pe supape, din capul injectoarelor, din capul pistoanelor deasupra segmentilor de compresie, ramane in injectoare cand motorul este oprit impiedicand formarea ruginei in cazul in care motorina contine apa (cam des in Romania), chiar si palele de foc ale turbinei au mai putine depuneri si sunt mai putin afumate).

De ce Ulei 2T semisintetic (JASO-FC) ?
- uleiul 2T semisintetic (in proportia corecta) arde complet in amestec cu motorina, fara cenusa sau alte depuneri.
- creste cifra cetanica a motorinei - deci ne ajuta la pornirile la rece iarna, dar si la economia de carburant (2-5%)
- pe termen lung se curata si se conserva sistemul de injectie care va functiona in parametrii ganditi de fabricant (stati linistiti si aveti 'peace of mind' in ceea ce priveste lubrefierea sistemului de injectie, eu imi iubesc masina si pentru mine chiar conteaza acest aspect).

Cum ramane cu aditivii de motorina ?
- aditivii de motorina gen Metabond Megasel se folosesc pentru exact acelasi rezultat : imbunatatesc ungerea motorinei, maresc cifra cetanica a motorinei, asigura o pornire mai usoara iarna, etc. Personal am observat ca cu acest aditiv masina din semnatura trage un pic mai bine decat cu Ulei 2T, dar pe viitor ma astept ca dupa curatarea sistemului de injectie de calamina acumulata sa nu mai fie nicio diferenta. Deci cine foloseste aditivii nu e nevoie sa foloseasca si Ulei 2T, acestea sunt complementare si difera doar pretul. Un litru de ulei 2T semisintetic Liqui Molly (Artikel no. 1052) este 25lei, ajunge pentru 5 plinuri de 60l motorina si acest tip particular de ulei reprezinta la momentul actual cel mai bun raport pret/calitate (mai multe poze cu bidonul de 1l ulei 2T aveti aici) :
http://www.clubopel.com/vie...sc&start=2700

Inchei aici cu cateva sfaturi :
- daca sistemul de injectie functioneaza deficitar - nu va asteptati ca folosind ulei 2T semisintetic in amestec cu motorina acesta sa rezolve probleme privind uzura fizica a reperelor pompei de injectie sau a injectoarelor
- este de preferat sa folositi acest 'tratament' daca motorul functioneaza corect si nu aveti probleme cu sistemul de injectie
- pentru motorizarile diesel non-EURO, EURO2, EURO3 se recomanda un amestec de 1l ulei 2T la 300l motorina (1:300) (JASO-FB mineral sau JASO-FC semisintetic).
- pentru motoarele EURO4 si EURO5 (cu DPF) se recomanda un amestec de 1:400 (obligatoriu JASO-FC semisintetic). Pentru motorizarile cu DPF s-a observat un efect benefic prin dublarea numarului de km la care se face regenerarea automata in urma amestecului motorinei cu ulei 2T semisintetic, dar nu pe Romania ci in tari ca Germania sau Austria unde motorina este de calitate. Daca folositi ulei 2T semisintetic in amestec cu motorina din Romania si regenerarile DPF devin mai dese (adica la mai putini km parcursi decat media de km la care regenerarile aveau loc inainte) va trebui sa renuntati la acest tratament pentru a nu uza DPF-ul prematur. Deasemenea pentru cei ce folosesc ulei de motor cu norma C3, trebuie spus aici ca datorita faptului ca o cantitate infima de motorina ajunge invariabil in ulei este posibil sa trebuiasca sa schimbati uleiul de motor mai repede, probabil la maxim 10,000km (pentru ca motorina care este EURO5 la pompa deci are doar foarte putin sulf in ea si primeste mai mult sulf in urma amestecului cu uleiul 2T in rezervor, se stie ca uleiurile cu norma C3 sunt mai putin rezistente la contaminare decat cele fara aceasta norma, deci este posibil sa se contamineze uleiul motor ceva mai repede).
- pentru cei care vor sa incerce acest tratament de lunga durata, va doresc mult succes si sa postati aici daca v-a ajutat si in ce fel.
- pentru cei cu motoare EURO 4 si EURO 5 care considera ca motorul merge bine si nu au nevoie de acest tratament, probabil veti folosi ulei 2T semisintetic in amestec cu motorina dupa momentul in care ati avut probleme cu injectoarele si le-ati reconditionat/inlocuit, desigur daca doriti ca pe viitor sa nu mai aveti astfel de probleme.

Si o ultima recomandare : nu uitati sa drenati periodic apa acumulata in filtrul de motorina (ex. la fiecare 5.000km), aceasta generand in timp probleme mari daca ajunge in pompa de injectie.

DISCLAIMER : acest post reprezinta strict punctul meu de vedere in ceea ce priveste titlul si continutul topicului si sub nicio forma nu pot fi tras la raspundere pentru utilizarea informatiilor din acest post ca manual de instructiuni, material didactic sau pentru punerea in practica a informatiilor din acest post pe motorizarile altor utilizatori de pe acest forum ori din Internet.

Gladiator

Eu am inceput sa folosesc Liqui Moly JASO-FC semisintetic, artikel no 1052 :

.http://www.clubopel.com:8080/uploads/20 ... wb4_th.jpg


Eu bag pentru inceput cate 150ml ulei 2T la fiecare plin de 52l de motorina, deci iti ajunge pentru 5 plinuri de combustibil.

alc2 Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 60
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2010

Ia vezi pe bidonul de LM , nu e ceva trecut ca ar avea ulei de ricin sau "castor oil" . Se spune ca asta ar avea depuneri...Nu stiu daca e real.... Cred ca ai putea mari usor doza , cam 250 ml la 52 de L
exemplu

Poti folosi si Mol Dynamic Sprint 2T , e destul de laudat si folosit de majoritatea
dieselarilor_combinatori :D

Cat te costa LM ? Si mai ales , cum faci sa pui cantitatea exacta si fara sa mozolesti acolo ? E mai puin zgomotos la pornirile la rece ? Fum scoate tot asa ? Ceva depuneri pe tubulatura evacuare /peretii din interiorul esapamentului ai observat ?

LE Vezi ca cele 2 linkuri nu merg

Gladiator

Eu de curand am inceput sa folosesc ....LM 2T........este mai convenabil la pret, 1 bidon de 1litru il folosesc la 5 plinuri
Inainte sa folosesc acest ulei.....bagam aditiv de motorina de la LM...cod 5122....http://www.limorom.ro/Motorina.htm....pentru protectia pompei si injectoarelor.
Asa cum vezi ...eu sunt posesor de Opel ....motor 2.0.dti...euro 3......injectie directa.....an de fabricatie 2002.....motorina actuala fiind aditivata....este fff uscata, iar la momentul anului..2002 motorina si benzina avea alte calitati....motorina era mai grasa fata de ceea actuala , si din cauza asta folosesc ..LM 2T.....motorul pe care il am eu ...este Y 20 DTH....si sunt ceva probleme cu pompa de injectie daca nu o protejezi.

Pornirile sunt mai silentioase....fum nu scoate ...pt. ca arde in totalitate......consumul scade... :)

Sunt diferite firme de uleiuri 2T.......ramane la optiune fiecaruia de unde cumpara......eu luind acel aditiv cod 5122 de la LM...am ramas cu ei

alc2 Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 60
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2010

Astazi am bagat si eu , Mol Dynamic 2T ,norma Jaso FD , 200 ml la 55LMol Dynamic 2T .Nu scoate fum , porneste si merge la fel. Ca + ": clantanitul de diesel la pornire e mult redus si in sarcina injectoarel sunt mai putin zgomotoase. Eu zic ca nu e placebo , mai studiez problema , va tin la curent ( 220 AC ) ;)

Gladiator

Astept sa ne spui simptomele ....dupa drumuri mai lungi.... f:1

Gladiator

Plecat ieri din Bucuresti catre Tulcea .....alimentat = facut plinul = ...i-am adaugat doza de 125 gr de ulei 2T....motorul silentios, fara fum la accelerari bruste.......in final sunt multumit.... :)

alc2 Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 60
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2010

Ce sa aleg dupa ce termin actualul Mol2T ?
schmeier sau
aditiv
Fac ambele cam acelasi lucru , dar au culori diferite ( banuiesc eu si componenta ) si trateaza cantitati diferite ( daca ne raportam la 40 l motorina e necesar doar 75 ml schmeier , vs aprox 125 solutie aditiv )

Gladiator

ADITIVUL LM cod 5122......Lubrifierea Diesel Aditiv
Descriere cu majoritatea combustibililor diesel conţinut scăzut de sulf, purta în combustibil, lubrifiant distribuitor
pompe de injecţie, care sunt instalate în vehicule de pasageri şi mărfuri grele mici
vehicule este crescut în cazul în care aditivii de ulei nu sunt adăugate la motorina.
Aditiv Diesel Lubrifierea este o combinaţie de agenţi, care a fost deosebit de
elaborate pentru combustibilii diesel conţinut scăzut de sulf pentru a ajuta la reducerea poarte în combustibil, lubrifiant
Pompe de injectie distribuitor.
PROPRIETĂŢI - reduce uzura alunecare şi vibraţii
- Creşte durata de viaţă de serviciu şi timpul de functionare a pompelor de distribuitor
- Previne pierderea de presiune de injectare
- Compatibil cu diesel-oxidare convertoare catalitice
- Simplu de utilizat
- Costul efectiv şi nu poluează mediul înconjurător
TEHNICE
Baza de date: formularea aditiv special,
Culoare: Pale / galben


Densitate la 15 ° C: 0,81 g / cm ³
Vâscozitate la 40 ° C: 1,8 mm ² / s
Punct de aprindere: 63 ° C

Conţinutul cererii.
APLICAREA adăugat înainte sau după completarea cu combustibil. 150 ml pachet suficientă pentru 80 l de motorină
de combustibil. dozare 1:533
DISPONIBIL
Mărimile de ambalaj Diesel Aditiv de lubrifiere de 150 ml Nr. 5122



ADITIV INTRETINERE SISTEM DIESEL LM cod 8386 .......Diesel sistem de tratare
Diesel DESCRIERE Tratamentul de sistem este o combinatie de agenti, cu o proporţie ridicată de
amelioratori de lubrifiere şi curăţare. Acest produs este, prin urmare, special formulat pentru a
a răspunde cerinţelor de motoare diesel cu Common Rail şi pompă de injecţie de înaltă-
injectarea sub presiune utilizarea combustibililor conţinut redus de sulf diesel şi pentru a oferi protecţie împotriva uzurii.
Alţi agenţi de curăţare, care au, dispersie şi proprietăţi de protecţie de materiale
menţine funcţionarea injectoare de înaltă precizie. Datorită aprindere a crescut
de performanţă, prezintă un comportament de combustibil de ardere mai bine atunci cand motorul este rece
şi de poluarea de la mirosurile din evacuare este redus.
PROPRIETĂŢI - păstrează sistemul de combustibil şi camera de combustie curată şi previne depunerile de la
formare
- Menţine injectoarele curate şi garantează motor cu ardere îmbunătăţit care să conducă la
o valoare a consumului de combustibil specific si performanta maxima a motorului.
- Previne ridicarea şi resinifying a acelor injectoarelor.
- Creşte acţiunea de ungere a combustibililor diesel mici în sulf (conţinut redus de sulf diesel
conform DIN EN 590) şi protejează pompele de înaltă presiune de la uzura
- Creşte numărul cetan de motorină care să conducă la o suprafaţă netedă şi blând
procesul de combustie
- Contine antioxidanti si previne coroziunea
- Compatibil cu toate convertoare catalitice moderne de oxidare diesel
TEHNICE
Baze de date: amestec de aditivi din lichidul de transport
Densitate la 15 ° C: 0.846 g / cm ³
Culoare: maro
Regulamentul cu privire la inflamabil
lichide (Germania): A-III
Punct de aprindere: 62 ° C
Se toarnă punct: -36 ° C
CERERE Adăugat la motorina pentru toate motoarele diesel Common Rail, cu pompe-InjectionSystems. În mod ideal, potrivit pentru motoarele de conservare atunci când scoase din uz pentru mult timp
perioadele în condiţii extreme.
... / 2 INSTRUCŢIUNI - de performanţă de aprindere este crescut şi de acţiune şi de lubrifiere lubrifiere
performanţă sunt îmbunătăţite doar prin adăugarea de produs a scăzut de sulf diesel
combustibili pe bază continuă. Un 250 ml se poate de produs este suficient pentru 75
de litri de combustibil. Dozare 1:300
- Pentru a păstra curate şi injectoarele pentru protecţia împotriva coroziunii, adauga Diesel Sistem
Tratamentul pentru pasageri rezervorul de combustibil vehicul diesel la fiecare km 2.000.
- La motoare de dezafectare şi de conservare, se adauga tratament sistem diesel
la motorina, la rata de 1%. Urmaţi instrucţiunile de pe conservarea.
- Sistemul de Diesel Tratamentul poate fi amestecat cu combustibil în orice moment, deoarece amestecarea
are loc în mod automat.



Daca este pe final cu uleiul 2T.....eu asi merge pe atitivul LM 5122

alc2 Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 60
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2010

Am terminat bidonul de Mol 2T , o sa contini cu un ulei luat din Kaufland , norma JASO-FC semisintetic.
Acum am inceput un aditiv ( combinat de curatare + crestere cifra cetanica + imbunatatire ungere ) : Power Service Diesel Kleen + Cetane Boost ( 40 ron si ajunge pt 4 plinuri )
De notat : pentru cei care-si doresc strict protectia duratei de viata a pompei si injectoarelor ( prin ungere ) , sunt aditivi mai buni decat asta ,cititi ce spun americanii aici :

http://www.johnfjensen.com/Diesel_fuel_ ... e_test.pdf


@Galdiator : am trimis pe PM codurile pt ce am discutat ,
Merci anticipat

Gladiator

@alc2...................ai PM


Înapoi la Auto

cron