Prima pagină Tips & Triks Utile Auto Ce este EPS?

Ce este EPS?


Mesaj necitit 12 Iul 2010, 13:57
Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

EPS Electric Power Steering (sistemul de directie actionat electric)

Caseta de directie este un sistem care folosind o sursa externa de putere permite bracarea rotilor cu mai multa usurinta. -Prima caseta de directie se presupune ca a fost inventata in anii `20, de catre Klara Gailis si George Jessup in Waltham, Massachusetts, USA. -Oficial prima caseta de directie a fost patentat in 1932 de catre Francis W. Davis, inregistrata de US Patent Office. -Un alt inventator, Charles F. Hammond este inregistrat cu aceiasi inventie da cetre Canadian Intellectual Property Office in 1954. -Chrysler Corporation introduce pe piata prima caseta de directie in 1951 pe Chrysler Imperial. Clasificare: O data cu trecerea timpului casetele de directie au fost prevazute cu sisteme auxiliare menite sa usureza bracarea rotilor atat pe loc cat si in timpul rularii autovehiculului. Sistemele se impart in: -sisteme hidraulice; -sisteme electro-hidraulice; -sisteme electrice (EPS).

Descriere & Functionare Cum functioneaza sistemul EPS Sistemul NSX se compune dintr-un sistem mecanic de directie (pinion si o roata dintata) pe cere este dispus concentric un motor electric.Motorul trensmite puterea rotii dintate antrenand pinionul in stanga sau in dreapta.Directia pinionului e stabilita in functie de impulsul pe care il primeste motorul electric. Un senzor al sistemului este plasat arborele de intrare a cutiei de viteze. Senzorul este compus defapt din doi senzori.Primul sensor (torque sensor), masoara momentul de torsiune a arborelui iar al doilea senzor (rotation sensor), masoara viteza unghiulara si sensul de rotatie al arborelui, marimi pe care apoi le converteste in semnale electrice.Unitatea centrala de control preia aceste semnale, pe care le prelucreaza iar pe baza informatiilor transmite instructiuni catre celelalte sisteme printer care si sistemul de directie.Unitatea centrala de control pe baza informatiilor primite, determina curentul necasar motorului pentru a antrena pinionul din sistemul de directie cat si directia de deplasare a acestuia.Astefel sporind intensitatea curentului la motor creste puterea acestuia. - un alt senzor ce contribuie la buna functionare a sistemului de directie este senzorul de coloana Sistemul are trei moduri de operare: -modul de control “normal” care gestioneaza semnalele de intrare cu privire la sensul de rotatie a arborelui; -modul de control “return” care cotroleaza revenirea volanului la pozitia initiala dupa o virare; -modul de control “damper” care in functie de viteza rigidizeaza mai mult sau mai putin viteza directia.

Daca volanul este intors la maxim in una din directii, unitatea de comanda reduce curentul la motorul electric pentru a impiedica o situatie de suparaincarcare care ar putea deteriora motorul.Unitatea de comanda este proiectata de asemanea sa protejeze motorul impotriva unei tensiuni prea mari sau a unei incarcari necorespunzatoare. Unitatea de comanda a directiei este capabila sa-si diagnostizeze propriile defecte, precum si intensitatea curentului.Daca apare o problema, unitatea de comanda, ca masura de siguranta, opreste sistemul prin actionarea unui releu.Prin aceasta masura se elimina curentul din sistem, acesta devenind un sistem de directie obisnuit.Aceasta schimbare este semnalata la bordul autovehiculului.

Mesaj necitit 26 Iun 2012, 14:15
MeGeNe Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 200
Localitate: Bucureşti
Tipul: CEED
Capacitatea cilindrică: 1,6
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2009
Status: Paparazzi
Ceva amanunte in atasament.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.


Înapoi la Auto