Prima pagină Tips & Triks Utile Auto Ce este ESP?

Ce este ESP?


Mesaj necitit 12 Iul 2010, 13:47
Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Dictionar tehnic

Sistemul electronic de control al traiectoriei identifică situaţiile critice de rulare, de exemplu pericolul de derapare, şi previne prin măsuri specifice pierderea controlului asupra autovehiculului.

Pentru ca sistemul electronic de control al traiectoriei să poată reacţiona în situaţii critice de rulare, este necesar ca acest sistem să primească permanent informaţii. De exemplu: direcţia în care roteşte volanul conducătorul auto şi cea în care se deplasează autovehiculul. Răspunsul la prima întrebare este obţinut de la senzorii pentru unghiul de direcţie şi de la senzorii de turaţie ABS montaţi la nivelul roţilor. În baza acelor informaţii, sistemul de comandă determină direcţia de referinţă, precum şi o ţinută de drum de referinţă a autovehiculului. Alte date importante sunt reprezentate de giraţii şi de acceleraţia transversală a autovehiculului. Cu ajutorul acestor informaţii, sistemul de comandă determină starea actuală a autovehiculului. Sistemul electronic de control al traiectoriei previne pierderea stabilităţii autovehiculului în viraje, datorate unei viteze neadaptate, modificării neprevăzute a suprafeţei carosabile (umiditate, polei, mâzgă) sau unei manevre bruşte de evitare a unui pericol („testul elanului”). Nu este important dacă instabilitatea se manifestă prin subvirare – ceea ce înseamnă situaţia în care autovehiculul prezintă tendinţa de deplasare către exteriorul curbei, sau prin supravirare (deraparea punţii posterioare). Unitatea de calcul a sistemului electronic de control al traiectoriei identifică natura instabilităţii în baza datelor transmise de senzori şi adoptă o măsură de corectare prin intermediul sistemului de frânare şi al managementului motorului. În caz de subvirare, sistemul electronic de control al traiectoriei frânează roata spate din interiorul virajului. În acelaşi timp, reduce puterea motorului până când autovehiculul îşi recapătă stabilitatea. Supravirarea este prevenită de sistemul electronic de control al traiectoriei prin activarea frânei asupra roţii frontale din exteriorul virajului şi prin intervenţia asupra sistemului de control al motorului şi al cutiei de viteze. Experienţa tot mai extinsă şi senzorii cu o acurateţe tot mai mare permit o perfecţionare continuă a acestui sistem complex de reglare.

Înapoi la Auto

cron