Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i10 Mici probleme sau incoveniente

Mici probleme sau incoveniente

Agilă

Mesaj necitit 22 Mai 2010, 09:37
Flamingo Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 27
Localitate: Bucureşti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1,1
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
De curand am schimbat placutele de frana pe fata la nici 20.000 km. Se pare ca mersul prin Bucuresti si franatul des, le-a cam pus pe butuci. Plus de asta mi se aprinsese martorul ABS si ma cam speriasem, mai ales ca a doua zi urma sa fac un drum destul de lung in tara.

Nu prea mi se pare normal sa le schimb (la Clio am mers linistit 30.000 km daca nu cumva mai mult), dar asta este situatia.

Daca aveti problemute, postati-le va rog aici sa stie tot poporul ce, cand si cum s-au remediat.

Ar mai fi celebrele de acum batai in / sub capota / usi la o "gropita" mai mare dar m-am obisnuit cu ele. Cat despre greierasii din bord sau usi, nu mai zic nimic. Se simt ca la ei acasa. Convietuim impreuna inca de la inceputurile masinii. :))

Bog54 Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 2882
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Ţinând cont că maşina circulă mai mult prin Bucureşti, consider că la plăcuţele te-au ţinut bine. Are 1085 kg parcă şi la cum se merge .....

andreiusca Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 792
Localitate: Bucureşti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1,1
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Apropoo de mici probleme...

De ceva vreme se reface fatada blocului in care stau.. cu aceasta ocazie, mizerie, galagie si din cate se pare chestii care cad cu viteza mare si o greutate considerabila. Mi-am parcat si eu ca omu' masina undeva in jurul blocului si sambata am descoperit ca ceva a cazut pe ea si mi-a indoit capota, mi-a lasat 2 semne, de marimea unghiei mici, in care se vede tabla iar cele 2 semne o dunga - pesemne a cazut o bucata de zid. Oricum, baietii au curatat locul.. nu am gasit nici "pietroiul", nici alte ramasite caci se vedeau doar urmele ca a fost sters locul (masina n-a mai fost spalata de 3 luni de cand au inceput sa darame uzina Vulcan si sa repare fatada .. deci se vede orice incercare de a atinge masina).

Acum, problema mea e.. cum fac reparatia ? Pe casco? Sau pe banii mei? La service autorizat sau la unul de cartier cu tinichigerie buna? Nu e mare fundatura.. insa trebuie chituit locul si revopsit sa nu rugineasca.

Sfaturi ? Pareri avizate ? Voi pe unde va rezolvati probleme astea ?

flomar Avatar utilizator
Membru Argint
Membru Argint

Mesaje: 300
Localitate: Braşov
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1,5
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006
Am vrut sa ma abtin in a da sfaturi pentru ca nu am fost in situatia ta, dar am inteles ca sunt niste creioane de vopsea cu care poti face chiar tu retusuri. Acum daca trebuie si indreptata, chituita tabla...
Eu fug in a le face pe Casco pentru ca automat as trece de la full Casco la asigurare cu fransiza, iar daca peste o saptamana imi zboara o oglinda va trebui sa o platesc eu ;)

ilie_v Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 3290
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1399
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."

Pai si atunci de ce mai platesti CASCO (sa nu te folosesti de el niciodata)?

Eu l-am folosit - decat sa stau cu tabla sa rugineasca mai bine o fac atunci cand trebuie.

andreiusca Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 792
Localitate: Bucureşti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1,1
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Va trebui sa aflu daca am asigurare cu sau fara franciza. As prefera sa o fac pe casco, dar nu daca ma costa mai mult dupa.

Mersi de raspunsuri!

Rica Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 973
Localitate: Bucuresti
Tipul: xantia
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 1994
pai daca ai franciza vezi pe polita

gabibert Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 14
Localitate: Deva
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1991
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2004
Am un i10 fabricatie 2010, achizitionat in 2011 si inmatriculat in 2012. De atunci am 8400 km. De obicei fac plinul pentru a verifica consumul. Cand folosesc masina doar in oras (Deva) consumul este intre 8-9 litri/100 km. Iar cand am facut un drum la Alba Iulia pentru prima revizie (140 km dus-intors) consumul mi-a scazut la 5,8 litri/100 km (restul in oras). Nu am circulat cu i10 in afara orasului ca sa-mi dau seama cat are consumul (extra-urban) ca sa-mi fac o idee daca consumul se apropie de cel specificat in cartea tehnica, pentru ca pentru trasee mai lungi plec cu Elantra, diesel, 130 CP, consum (5-6 litri/100km). As fi curios daca numai eu am in oras acest consum de 8-9, sau si altii au aceeasi problema.

Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5736
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Cam asta e consumul in oras. Motorul e mititel pentru o caroserie de peste o tona. In Bucuresti consumul e chiar mai mare, pentru ca trafic ca aici „nu gasesti la nimenea” :D
Eu zic sa nu te ingrijorezi. Foloseste-o intens si cu placere.

gabibert Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 14
Localitate: Deva
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1991
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2004
Multumesc de "incurajare" :) Nu credeam sa fie asa de mare diferenta intre consumul din carte (6,1) si realitate. Dealer-ul spunea (la inceput) ca va mai scadea pe parcurs, dar pana acum n-am simtit nici o scadere a consumului.

Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5736
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Consumul asta, dat de producator, e cu cantec mare. Ca sa scoata cifra asta, ar trebui ca la volan sa fie cineva in jur de 60 de kg. , sa nu bata vantul (decat eventual din spate :D ), sa fie in mers si cu motorul bine incalzit, si la viteza optima sa reseteze trip-computerul. Asa am facut eu o proba cu masina mea. Singura conditie de nerespectat a fost greutatea (cam 112 la vremea respectiva). Mi-a iesit consum 3,8, in carte fiind 4,1. Dar am zis ca asa ceva nu mai fac.

RaiMaN Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 248
Localitate: Bucuresti
Tipul: Sportage
Capacitatea cilindrică: 1.7
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2017

La 8400 de km nu ai ce scadere de consum sa simti... Se lasa undeva la 40.000 - 50.000 km, daca se va lasa. La mine a inceput sa se lase la 50.000 km, dar e diesel motorul si masina e ceed :)

gabibert Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 14
Localitate: Deva
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1991
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2004
Daca se mai lasa consumul la 50.000 km, inseamna ca va beneficia urmatorul proprietar. La cei aproximativ 5500 km pe care i-am facut intr-un an cu aceasta masina, inseamna ca atunci cand va incepe sa scada consumul, eu ma voi gandi sa o vand, sa iau una mai noua :) Daca o voi ingriji ca pe prima Dacie, atunci probabil ca ii voi sarbatorii "majoratul in familie", cu un consum ca-n carte :)

gabibert Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 14
Localitate: Deva
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1991
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2004
i10, fabricatie 2010, achizitionata in iunie 2011. 12700 km, motor 1,1 benzina.

Azi dimineata a pornit fara probleme, am plecat la serviciu: 2,2 km, cu luminile aprinse (bineinteles). Am parcat, iar cand sa plec spre casa, a avut o mica "ezitare" la pornire. Mi-am zis in prima faza ca poate mi s-a parut. Am parcat acasa, iar dupa vreo ora am plecat in oras. Am oprit motorul, cu aceeasi "ezitare", am ajuns in oras si a inceput o ploaie torentiala incat nu am putut cobora din masina. Cand sa plec... lipsa curent. Pozitiile se aprindeau, claxon aveam, dar nu era curent suficient sa pornesc. Am asteptat sa se termine ploaia torentiala, si dupa asta am luat curent de la alta masina si a pornit imediat. Am verificat nivelul in baterie si era putin sub indicatorul de maxim, probabil in zona de minim (cam 1 cm peste placutele de plumb). Am plecat in oras la un magazin auto-moto si am cerut apa distilata. Am primit apa dedurizata. Scria pe eticheta ca se foloseste si la intretinerea bateriilor. Am completat pana la nivelul maxim. Am impins-o si a pornit. Am lasat motorul pornit, si tot nu are suficient curent pentru pornire. In noaptea asta am lasat-o la incarcare lenta cu un redresor. Bateria este de 40A.

Curiozitatea mea:
1. apa dedurizata este buna pentru baterie?
2. dupa 3 ani de utilizare a mai patit cineva sa-l lase bateria?
3. spatiul prevazut pentru baterie este mai mare decat bateria de 40A (existenta). Daca stie cineva care este cea mai mare baterie care incape in i10? De cati amperi?

Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5736
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Apa dedurizata e buna pentru baterie.
Daca masina e folosita majoritar pentru drumuri foarte scurte in care folosesti si lumini si ceva ventilator, bateria nu are cum sa se incarce. Ai bagat-o pe redresor si e foarte bine. Vezi de maine cum se comporta si dupa aia gandeste-te la o alta baterie. Daca totusi e necesar, poti pune una mai mare, de 45 A. Mai mult de atat nu-ti recomand, pentru ca alternatorul poate debita curent in anumite limite. O baterie prea mare il va forta prea mult si exista riscul de a praji diodele.

gabibert Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 14
Localitate: Deva
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1991
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2004
Multumesc de raspuns. Pana la urma din cauza bornelor de grosime mai mica decat cele obisnuuite, mi-am luat o baterie Bosch S4, tot de 40Ah, iar curentul de pornire 330A. Nu am gasit mai puternica si cu borne mici. M-a costat 240 lei. Din pacate, garantia este de 18 luni. La magazin am intrebat daca garantia este 2 ani si mi-au raspuns afirmativ, iar acasa cand m-am uitat in acte era trecut 18 luni. (Am fost mintit). Din cauza faptului ca nu are "umarul" in partea de jos (ca si bateria originala) a trebuit sa o fixez cu o curea ca altfel nu ar fi avut nici nu fel de prindere si mi s-ar fi "plimbat" libera. Nici Bosch-ul, nici Varta nu au margine de fixare (umar). Cea veche, Exide (japoneza) avea margine de fixare, dar nu am vrut sa mai cumpar de teama sa nu ma lase dupa 3 ani.

andreiusca Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 792
Localitate: Bucureşti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1,1
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Buna.. intrebai daca a patit cineva asa ceva... eu nu, desi am masina de 5 bateria inca nu m-a lasat!

Serios.. sunt o norocoasa cu ea :ymblushing: ! Si nu-ti imagina ca am cine stie ce grija cu ea, dar am avut noroc.

Bafta! Sper sa nu mai ai probleme cu ea.

gabibert Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 14
Localitate: Deva
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1991
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2004
Saptamana trecuta eram parcat langa o vitrina si am observat ca nu imi functioneaza al treilea stop de frana. Am identificat siguranta pentru frana, si cand am scos-o nu s-a mai aprins nimic. Siguranta nu era arsa. Am pus-o inapoi, si imi functioneaza doar stopurile de frana de pe lampile laterale, iar cel de la luneta (al treilea) nu functioneaza. Am desfacut lampa, am constatat ca are 5 becuri. Am verificat lampa la o baterie de 12 volti si functioneaza. Inseamna ca este o problema de pe instalatie. Masina este in garantie, dar pentru ca pana la cel mai apropiat service Hyundai (Alba) am 70 km, imi poate recomanda cineva ce as putea face? Parca nu imi vine sa fac 140 km doar pentru atat.

Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5736
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Iti trebuie un aparat de masura si putin ajutor, adica cineva sa apese pedala cand tu faci masuratorile. Eventual pui o greutate pe pedala. In caz ca n-ai curent va trebui sa verifici burduful prin care trec firele spre hayon. E singurul loc in care firele sunt miscate. Prin deschiderea hayonului e posibil ca vreun fir sa se fi rupt.

andreiusca Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 792
Localitate: Bucureşti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1,1
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Acum 2 saptamani am avut si eu o mica problema.. s-a rupt cablul de ambreiaj..
Am cautat cablul pe la diverse magazine..dar toti au zis ca, comanda cablul daca vreau . Asa ca am comandat saptamana trecuta. Dupa ce vine, sper saptamana asta, o sa merg la un service tractata si .. vineri sper sa am masinuta. Tare greu e fara ea :-s .

Deci.. daca aveti probleme d-astea, comandati cat mai repede, ca inainte de 5 zile lucratoare nu vin piesele astea afurisite.

Următorul

Înapoi la i10

cron