Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i10 problema majora distributie i10-1.1-2008-benzina

problema majora distributie i10-1.1-2008-benzina

Agilă

ultrak Membru
Membru

Mesaje: 7
Localitate: Bucuresti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1100
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
salut,

sunt nou pe forum, regret faptul ca nu mi-am facut cont inainte sa am probleme cu masina
voi incerca sa fiu cat mai scurt si pe intelesul tuturor, poate au fost probleme asemanatoare

detin un hyundai i10 din 2008 benzina 1.1 - cumparat de nou - acum are aproape 55.000 KM
am schimbat in acesti 5 ani :

bateria - exide (aceeasi firma cu cea originala, aceleasi specificatii dar un model de oras, realizata pentru multe porniri / opriri de motor)
bielete antirului - kia picanto (pe original kia pret mai bun decat original hyundai)
placute de frana fata - kia picanto (pe original kia pret mai bun decat original hyundai)
placute de frana spate - kia picanto (pe original kia pret mai bun decat original hyundai)
lamele stergatoare parbriz - original mobis, cumparate de la shop dar nu vreau sa fac reclama gratuit, pt cei interesati pm
geam oglinda dreapta - original mobis hyundai, cumparat de la shop dar nu vreau sa fac reclama gratuit, pt cei interesati pm
anvelope all season - kumho vier
revizii la reprezentate - autouniversal galati, dab auto bucuresti,hyundai motor bucuresti - cu piese originale
in 2011 am facut o reglare la culbutori, datorita unui sunet ciudat - desi ulterior am aflat ca motorul are tacheti cu autoreglare deci nu stiu exact in ce a constat aceasta reglare.


anul acesta s-au ivit cateva probleme, am fost la o verificare dar cei de la reprezentanta nu au gasit nimic
eu insa fiind convins de sunetul schimbat al motorului-lucru care se intampla in mai 2013

acum in august am depistat si o pata de ulei pe scut, am fost la reprezentata
2 simeringi de la distributie, simering arbore cu came si simering arbore cotit uzati
mi s-a recomandat cu aceasta ocazie sa schimb si distrubutia, masina implinind 5 ani
mi-am cumparat kitul de distributie singur, intre timp afland ca in anul 2011 am
intarziat cu 3000 de km la revizie si astfel am pierdut garantia la motor.(greseala pe care mi-o asum desi nu ar trebui sa aiba legatura cu ce urma sa aflu)

toate bune si frumoase pana ce mecanicul s-a apucat de distributie si ma cheama sa imi arate
ca pinionul de la distributie, cel de jos de la arborele cotit are joc, atat pinionul cat si arborele cotit
fiind uzati si au joc, acest joc implicit va da avansul gresit. desi in bord nu imi aparuse check engine.

bun...solutii atunci il intreb:

@ mecanic- pai nu aveti alta solutie decat sa inlocuiti tot arbore + pinion

cotatie de pret 3400 ron piesele + 2000 ron manopera
enorm evident preturi de reprezentanta

piesele fiind destul de multe, deoarece arbore si pinion cu aceleasi dimensiuni cica nu se mai fabrica
si trebuie inlocuit cu cel de pe motoarele de acum, care e putin diferit la dimensiuni si necesita alti cuzineti
si alte piese conexe.

eu am procedat asa: am spus sa mi se monteze la loc piesele vechi, masina fiind astfel functionala
acum am ramas cu kitul de distributie nou nemontat si caut o solutie pentru arbore si pinion
mai este cineva cu aceasta problema?ce ma sfatuiti sa fac?de unde sa apuc sa nu dau nici 1000 de eur pe reparatie

sunt dispus sa cumpar piesele originale dar unde sa merg sa le schimb?

orice sfat mi-ar prinde bine, multumesc anticipat ultrak

Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5736
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Daca nu ma insel, distributia e pe curea, care e cauciuc. Ma intreb (desi n-am auzit de asa ceva), cum s-au uzat pinioanele? In cazul asta culbutorii sunt cu reglaj.
Vino duminica la intalnire la Polivalenta sa vedem si noi masina, si acolo vom sta de vorba si iti voi spune cateva lucruri care cred ca te vor ajuta.
Si deocamdata nu mai cumperi nimic.

gabibert Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 14
Localitate: Deva
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1991
Combustibil: diesel
Anul fabricaţiei: 2004
la ultima revizie la Service Hyundai din Alba Iulia (i10, 1,1 benzina, din 2010, 12.000km) am intrebat daca distributia este cu curea sau cu lant. Eu asa imi aduc aminte ca mi-au spus ca este cu lant. Am impresia ca nici ei nu stiau exact. Stie cineva adevarul?

Bog54 Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 2882
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Din ce văd în poză, ar fi pe lanţ la benzină, cele în 3 pistoane.
Pages from Engine PART2.jpg


şi pe curea la cele în 4 pistoane
Pages from Engine PART1-1.jpg
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5736
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

AU! Am gresit si imi cer scuze. E pe lant.

nast chris Membru
Membru

Mesaje: 12
Localitate: Bucuresti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1086
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
la hyundai i10 motor 1.1 epsilon distributia este pe curea am facut schimbarea ei la 61500 km.fara probleme ,are intinzator
cunosc un mecanic foarte bun.

ultrak Membru
Membru

Mesaje: 7
Localitate: Bucuresti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1100
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
salut

scuze daca am intarziat cu mesajele.
nu imi apare mesaj pe mail daca cineva raspunde pe forum, voi bifa aceasta optiune.

asa: distributia mea este pe curea, cat despre Pinion, este vorba de pinionul care actioneaza cureau de distributie.

arborele cotit trebuie sincronizat cu arborele cu came care deschide si inchide supapele.

atat arborele cu came cat si arborele cotit au cate un pinion(asa se numeste, dar este de fapt o roata cu dinti lati care este antrenat de curea).

si da cureau de distributie are o rola cu rulment care o intinde-rola intinzatoare

uzura s-a produs intre prinderea dintre arbore si acest pinion, imbinarea lor ar trebuie sa fie fixa, dar acum exista un joc care poate afecta motorul
pe termen mediu-scurt...de aceea doresc sa rezolv problema.

ok, nu am reusit sa ajung la intalnire, deoarece am citit prea tarziu mesajul...daca se mai tine si in alt weekend sper sa pot ajunge.

inca nu am gasit nici o solutie

ultrak Membru
Membru

Mesaje: 7
Localitate: Bucuresti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1100
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Bog54 scrie:
Din ce văd în poză, ar fi pe lanţ la benzină, cele în 3 pistoane.
Pages from Engine PART2.jpg


şi pe curea la cele în 4 pistoane
Pages from Engine PART1-1.jpg



da, eu am 4 pistoane, si exact ce se vede in foto 2 am eu-pinionul de jos acolo este problema
thanks pentru detalii

acum sa gasesc si o solutie sa o repar..

Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5736
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Solutia e posibil sa existe. Daca vii la intalnire explici clar despre ce e vorba si cred ca se poate rezolva.

Bog54 Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 2882
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

ultrak scrie:
...nu am reusit sa ajung la intalnire, deoarece am citit prea tarziu mesajul...daca se mai tine si in alt weekend sper sa pot ajunge.


Se ţine în fiecare Duminică de la ora 12 şi eşti binevenit

ultrak Membru
Membru

Mesaje: 7
Localitate: Bucuresti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1100
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
in regula, ne vedem duminica atunci..locuiesc aproape de parcul tineretului...:)

nr de inmatriculare: GL 02 MYO

ultrak Membru
Membru

Mesaje: 7
Localitate: Bucuresti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1100
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
multumesc mult tuturor pentru raspunsuri

Problema remediata in urmatorul fel:

intre timp am schimbat doar distributia (curea+rola intinzator) fara pinion si fara arbore,
la un service care nu este reprezentanta, mecanicul de acolo mi - a spus ca acest joc
este normal, este o imbinare de tip pana, dar imediat ce se strange surubul pinionului
jocul dispare si mi - a spus , in toata cariera lui nu a mai intalnit asa un diagnostic dat
chiar de o reprezentanta auto deci tind sa cred ca totul a fost doar o inducere in eroare
doar pentru a vinde niste piese unui asa spus client "necunoscator" lucru care se pare
ca se face destul de des.
de asemenea am schimbat si 2 semeringi tot din zona arborelui cu came si arborelui cotit - mentionez ca am folosit piesele originale hyundai
+ toate celelalte doua curele pentru pompa de apa si aer conditionat.

in acelasi timp fiind o revizie de 5 ani am decis sa schimb si filtrul de benzina de asemenea original hyundai mobis india care se numeste longlife-a
costat 100 ron-este corp comun cu pompa din interiorul rezervorului din cate mi-a spus mecanicul, se inlocuieste rar, dar merita facut acest lucru
momentan de cand am facut interventia in luna noiembrie anul trecut nu am avut nici un fel de probleme, am rulat si cu viteze mari pe autostrada
totul in regula.


sfatul meu in urma experientei mele este sa aveti mare atentie cu reprezentantele - mai ales cu sefii de sala, nu neaparat cu mecanicii(mecanicul
s-a scapat putin fata de tot ce s-a intamplat si atunci mi-am dat seama ca e cusuta cu ata alba toata treaba).

toate cele bune


Înapoi la i10

cron