Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i30 Probleme Hyundai I30

Probleme Hyundai I30

Spaţioasă

Mesaj necitit 25 Mar 2019, 16:49
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Buna ziua,

Sunt nou pe acest forum si proaspat posesor de Hyundai i30, an 2008, motor 1.6 benzina, 122cp.
De o saptamana de cand am cumparat masina tot constat lucruri inedite si nu stiu daca asa este cu toate i30-urile din generatia respectiva sau masina mea e "speciala". Prin urmare am nevoie de ajutorul si parerile dumneavoastra, in special ale celor care poseda acest model cu acest motor.
Asadar:
1) masina mi se pare ca are suspensia foarte elastica, de barcuta; dar nu pare sa fie o problema de amortizoare. Pana sa o cumpar nu am mai condus acest model de Hyundai si nu stiam dinainte cum ar trebui sa fie;
2) mi se pare foarte zgomotoasa la trecerea peste denivelari (am tot timpul impresia ca am lovit ceva) si la viteze de peste 70 km/h; are si un fel de ecou interior, zgomot de cutie metalica goala (gen duba);
3) mi se destul de instabila la viteze mai mari (100+) si sensibila la vant (se clatina cand trece pe langa mine un TIR, venid din contrasens);
4) aseara am facut plinul; mirosea in masina a benzina la fel ca in Daciile vechi cand alimentai. A trebuit sa umblu toata seara cu geamurile deschise sa iasa mirosul, care parca nu se mai evapora);
5) cursa pedalei de frana este foarte scurta si foarte brusca; este destul de greu sa nu bruschezi frana si sa franezi progresiv.

Va rog sa imi spuneti daca a mai avut cineva aceste probleme sau daca asa este modelul sau e vorba de ceva probleme la masina cumparata de mine. Mentionez ca masina a trecut prin verificare tehnica si mecanic nu are probleme. Apreciez orice interventie. Va multumesc.

Mesaj necitit 25 Mar 2019, 18:12
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5726
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Sa o stapanesti sanatos.
Am i30 crdi din 2007. Nu am intalnit nici una din problemele enumerate. Desi a trecut inspectia de care pomeneai, eu cred ca articulatiile (bucsaraia) si amortizoarele sunt problema ta.
Nu stiu ce sa zic de problema cu mirosul in habitaclu.
Daca esti din Bucuresti, vino la intalnire duminica, sa aruncam un ochi. Fiind mai multi, poate descoperim ceva.

Mesaj necitit 26 Mar 2019, 15:27
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Salut,

Multumesc de raspuns. Eu sunt din Baia Mare. Deci imi va fi mai greu sa particip la intalniri. Dar, daca zici ca nu ai intalnit aceste probleme, voi incerca si un test de amortizoare pe stand. Articulatiile sunt ok. Nu joaca, nu bat. Au fost schimbate si verificate.

Mesaj necitit 26 Mar 2019, 15:36
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Mai am o intrebare. Masina mea are 106000 km. Trebuie sa fac si revizia. Ce ulei de motor recomandati? Ce recomanda producatorul? Si ca brand si ca tip. Si de asemenea daca credeti ca ar trebui sa schimb si uleiul din cutie? Multumesc.

Mesaj necitit 27 Mar 2019, 12:01
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5726
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Deduc ca nu ai manualul masinii. Il gasesti aici.
Nu stiu ce uleiuri foloseste benzinarul, dar ca marca ti-as recomanda Motul sau Eneos.
In manual ai intervale de revizie si schimburi consumabile.

Mesaj necitit 27 Mar 2019, 13:49
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Salut,

Multumesc mult de linkul cu manualul. Imi va fi foarte util.
In ce priveste uleiul, am cumparat azi Motul X-Cess 5w40. Asta mi-a recomandat de la magazinul de piese auto. Sper sa fie ok. Iar filtrele mi le-au recomandat de la niparts.

Mesaj necitit 01 Apr 2019, 09:51
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Buna ziua,

Am mai constatat o ciudatenie legata de masina. Ori de cate ori incerc sa reglez ceasul, ora, dupa o perioada (relativ scurta) se deregleaza inapoi. Stie cineva care e problema sau daca este vreo metoda aparte de reglat ora?
Ca si exemplu: 1) este ora 14:30; ceasul arata 10:16. Reglez ceasul. Ies din meniu si ora e inapoi 10:16.
2) este ora 14: 30; ceasul arata 10:16. Reglez ceasul. Ramane ora setata pana opresc radioul sau pana oprescc motorul si/sau iau contacul. Pornesc motorul / radioul si ora e inapoi 10:16.
3) este ora 14:30; ceasul arata 10:16. Reglez ceasul. Fac un drum mai lung. Ora ramane neschimbata pana pe a doua zi cand iar se deseteaza, de obicei dupa ce fac unu / doua drumuri scurte.

A mai intalnit cineva problema asta? Cum sa setez ceasul sa ramana ora setata? Va multumesc.

Mesaj necitit 01 Apr 2019, 12:49
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5726
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

E vorba de setarea ceasului afara din modul RDS. Cauta in manual.

Mesaj necitit 01 Apr 2019, 16:04
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Salut,

Multumesc de raspuns. Am cautat in manual si nu am gasit nicaieri modalitatea de setare a orei. Eu am setat ora si din ecranul primar (cand radioul nu este pornit si se afisaza doar ora si temperatura exterioara) si si din meniul radioului (cand radioul era pornit si apareau mai multe optiuni de setat precum audio, rds, afisaj ora 12/24 h etc.). In ambele situatii am patit la fel. Am incercat inclusiv cu motorul pornit / oprit, stationat / in mers. In orice varianta am incercat am patit la fel. Dupa un timp ceasul se reseta la o ora aleatorie (cred eu).
Daca poti sa imi spui unde in manual gasesc pasii exacti de setare a orei, te rog sa imi spui. Multumesc.

Mesaj necitit 02 Apr 2019, 12:22
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5726
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Imi pare rau, pe masina nu mai am playerul original, as fi facut un filmulet lamuritor. Din ce imi amintesc, in meniul Clock trebuie sa existe ceva cu RDS, ala trebuie debifat.

Mesaj necitit 04 Apr 2019, 09:25
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Salut,

M-am uitat ieri mai atent la meniul de setari si am gasit ceea ce spuneai. Am facut setarea ceasului cu RDS off. Acum il urmaresc sa vad daca se mai modifica sau nu. Multumesc de sfat.

Mesaj necitit 04 Apr 2019, 14:46
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5726
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Daca nu se modifica cand asculti radio, ai rezolvat problema.

Mesaj necitit 10 Apr 2019, 13:51
CL03PZZ Membru
Membru

Mesaje: 32
Localitate: IASI
Tipul: i 30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
mihaigherasim scrie:
Salut,

M-am uitat ieri mai atent la meniul de setari si am gasit ceea ce spuneai. Am facut setarea ceasului cu RDS off. Acum il urmaresc sa vad daca se mai modifica sau nu. Multumesc de sfat.

Trebuie sa setezi ceasul pe modul manual.daca nu te descurci da mi un mesaj

Mesaj necitit 12 Apr 2019, 09:32
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Salut,
Multumesc de raspuns. Se pare ca setarea facuta anterior, cea cu modul RDS a functionat. Ceasul a ramas fixat de atunci. Daca cumva se schimba din nou, te voi contacta.

Intre timp, umbland cu masina am constatat inca un lucru mai ciudat. Am mai zis ca mi se pare foarte zgomotoasa. Dar, uitandu-ma la anvelope am vazut ca sunt ceva chinezesti (Nakang), de iarna si m-am gandit ca s-ar putea ca aceasta sa fie problema. Am schimbat rotile cu cele cu cauciucuri de vara (Goodyear) si masina este la fel de zgomotoasa la rulare. Va rog sa imi spuneti daca si la voi este la fel si eventual daca la masinile voastre exista ceva fel de izolatie fonica / capitonaje pe la pasajele rotilor, pe partea interioara a capotei si pe sub podea. Cand am vazut masina prima data am vazut ca bara fata si capota erau putin lovite / indoite, semn de o tamponare fara afectarea lonjeroanelor si a structurii de rezistenta. Ulterior am descoperit ca si bara spate a trecut printr-o reparatie / revopsire. Si imi pun intrebarea daca nu cumva ceva "meserias" o fi dat jos capitonajele cand a facut reparatiile si nu le-a pus inapoi? Din cate am vazut eu, masina mea nu pare sa aiba capitonaje pe la pasajele rotilor (doar carenajele - unele rupte sau sparte pe alocuri), iar sub capota nu exista nimic de genul asta.

Mesaj necitit 12 Apr 2019, 09:46
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5726
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Capitonaj pe capota exista doar pe diesel. Sub carenajele rotilor nu exista capitonaj.
Daca masina a fost lovita si reparata „la viteza, e posibil ca unele izolatii sa nu mai existe.
In rulaj, unele anvelope sunt zgomotoase. Eu am anvelope Tigar si Riken, ambele licenta Michelin facute in Serbia. Ambele, la viteze de peste 120 devin galagioase.
Daca poti raspunde, sunt curios cat te-a costat masina.

Mesaj necitit 14 Apr 2019, 15:35
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Salut,

Ce izolatii ar putea sa lipseasca? Unde sa ma uit si ce sa verific?
Am dat pe ea 2500 euro.
In ce priveste zgomotul la rulare, o compar mereu cu o Mazda 323f, 1,6 benzina, din 2003 (cealalta masina a mea). La fel si partea de galagie a suspensiei sau rigiditatea caroseriei. Ca sa va faceti o idee despre ce inteleg eu ca fiind zgomotoasa va fac urmatoarea comparatie. La viteze egale, sa zicem 70 km/h, Mazda, la care imi huruie fie unul fie doi rulmenti (zic eu pe fata), este mai silentioasa la rulare decat Hyundai. Pot sa port o conversatie cu cineva in masina la nivel normal al vocii fara sa trebuiasca sa strig. In Hyundai, trebuie sa vorbim mai tare sa ne auzim.
Am mai constatat si urmatoarele chestii: se aude zumzetul de la pompa de benzina. Dupa un timp, tiuitul acela devine chiar deranjant. Si pe unele denivelari se aud scartaituri ale caroseriei, cauzate de torsiunea acesteia, banuiesc ca din cauza unei rigidizari mai slabe a sasiului. Ca si cum as trece peste denivelari mai mari cu usile si hayonul deschise. Ati intalnit ceva asemanator? Ar trebui sa imi fac probleme? Ar trebui sa fac o inspectare serioasa pe undeva, sau pur si simplu asa e masina? Sau sunt eu obisnuit cu o alta masina care are alt comportament?
Multumesc.

Mesaj necitit 14 Apr 2019, 17:27
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5726
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Mai pe scurt.
Am diesel, o masina prin definitie putin mai zgomotoasa decat pe benzina (vorbim strict de i30 FD). In modelul asta de masina o conversatie pe ton normal se poarta si la 140 km/h, indiferent motorizarea. Se pare ca pretul reflecta fara dubiu starea masinii. Daca vrei sa ai o masina decenta, mi-e teama ca va trebui sa faci o verificare serioasa la reprezentanta, adica intr-un loc unde masina e bine cunocuta, si nu la orice service care verifica „dupa ureche”. Din pacate nu poti verifica cele spuse de mine intrucat in zona unde locuiesti nu se fac intalniri intre posesori. Ai fi putut sa faci o comparatie pe viu.
Am i30 crdi din 2007, are 105000 km rulati, masina se comporta impecabil. Sunt primul si sigurul proprietar. Sunt nevoit sa o vand pentru ca am achizitionat alta, dar nu ma gandesc sa o dau sub 5000€. Asta ca sa intelegi diferenta de pret alaturi de diferenta de stare. Bineinteles, e vorba si de dotari.
Cauta o reprezentanta pentru o verificare competenta.

Mesaj necitit 15 Apr 2019, 15:45
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Multumesc de raspuns. Voi lua legatura cu reprezentanta de aici sa vad cum pot face o programare la o verificare amanuntita. Problema e ca nu prea am auzit de bine despre reprezentanta si mecanicii de aici.

Mesaj necitit 22 Apr 2019, 19:36
mihaigherasim Membru
Membru

Mesaje: 22
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Buna seara,

Am mai observat un lucru ciudat la masina. Nu intotdeauna porneste la prima cheie. Si se pare ca acest lucru se intampla doar cand sunt eu la volan. Sotia, care conduce masina zilnic, nu a patit asta. Uneori o ia la a doua, alteori la a treia cheie. Azi am patit ca la a treia cheie a pornit si imediat dupa aceea a murit. Are cineva vreo explicatie? Fosta proprietara a zis ca nu a patit asta niciodata. Va multumesc.

Mesaj necitit 23 Apr 2019, 14:30
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5726
Localitate: Bucuresti
Tipul: Tivoli
Capacitatea cilindrică: 1,6/128 CP
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2019
Status: Fost posesor de i30 FD

Folositi fiecare cheia lui?

Următorul

Înapoi la i30

cron