Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri Elantra Ambreiaj distrus dupa doar 33.000 km

Ambreiaj distrus dupa doar 33.000 km

Heheheeeee!

VioMihai Membru
Membru

Mesaje: 5
Localitate: Timisoara
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2015
Buna dupa-amiaza,

Am o Elantra cumparata la prima mana, din reprezentanta Hyundai, in Oct 2015 care acum are doar 33.000.
In ajunul Anului Nou am plecat la un drum de 700 km si dupa nici 100 km, in timp ce executam o depasire!, cutia de viteze a refuzat sa mai raspunda, la inceput la incercarea de a cupla din treapta a 6-a in treapta a 4-a (eram cam la 100-110 Km/h, in modul economic) ulterior - pentru circa 10 secunde - in orice alta treapta; dupa circa 7-8 incercari cu greu a intrat intr-a 5-a si am reusit sa ies din depasire, dupa care insa nu a mai acceptat nici un fel de schimbare de trepte si am fost obligat sa opresc pe dreapta. Ulterior, cu motorul oprit intra in viteza, cu motorul pornit insa refuza total orice viteza iar ambreiajul era moale si trepida.
Am sunat la A24 si masina a fost adusa la Hyundai Timisoara (Casa Auto).
La inspectia de pe 3 Ianuarie 2017 masina a fost desfacuta si verificata fara ca eu sa fiu prezent, iar la momentul la care am venit si mi s-a facut informarea mi s-a spus sec ca discul de ambreiajul e de vina, acesta fiind intr-adevar complet "raschetat" pana la otel pe o parte. Eu cred insa ca e vorba doar de efectul/rezultatul unei alte probleme, la cutia de viteze, care mi-a mai facut de 2 ori o problema similara la drum lung, cand tot asa, a refuzat temporara sa intre in viteza, doar dupa 5-6 incercari acceptand sa intre intr-o alta viteza, insa masina a rulat normal ulterior. In plus, cutia pune (in special la rece) probleme la cuplarea in marsharrier, de 2 ori a trebuit efectiv sa opresc masina si s-o repornesc ca sa intre in marsharrier.

Intrucat se presupune ca au fost afectate si rulmentul si volanta, acum trebuie toate schimbate, adica tot kitul.

Socul a venit cand mi-au spus ranjind ca ambreiajul nu e in garantie, ca cica e "consumabil". Ulterior au rectificat, informandu-ma ca ramane consumabil dar are totusi 1 an garantie, de nou, dar anul a trecut deja... In plus nu mi-e clar (mi-au retinut cartea de service unde era definita distributia garantiei pe cei 5 ani) daca doar discul sau tot kitul de ambreiaj e "consumabil", dar asta verific maine. Din ce am citit pana acum se pare ca doar discul, dar trebuie sa verific ce scrie efectiv in carte.

Tragand linie, nu stiu de ce, dar am asa un feeling ca se incearca sa fiu furat - vor sa-mi impute mie reparatia integrala (aprox 2000 RON) - in situatia in care e inadmisibil sa ti se strice un ambreiaj la masina noua dupa atatia kilometrii!

Mentionez ca am mai bine de 250.000 km facuti in mai bine de 10 ani pe alte masini (dintre care 2 au in jur de 100.000 km acum si fara probleme de ambreiaj), am un stil de condus 80% economic, iar evenimentele de gen "miros de disc de ambreiaj" am avut doar de 2-3 ori cu masina asta.

Ma poate cineva ajuta cu o parare, sugestie?
Multumesc mult!
O zi buna

Dannyboy

Contacteaza HAR (Hyundai Auto Romania) si expune-le problema. Nu cred ca poate altcineva sa te ajute in afara de ei. Din cei pe care ii mai cunosteam prin service (Bucuresti) nu mai lucreaza nimeni la Hyundai.
Cu niste ani in urma cineva a apelat la un avocat intr-o situatie oarecum asemanatoare. Problema s-a intins pe cateva luni, dar pana la urma s-a rezolvat.

VioMihai Membru
Membru

Mesaje: 5
Localitate: Timisoara
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2015
Multumesc de raspuns si de sugestie.
Am sa ma adresez intr-adevar lor lor intrucat eforturile mele de a dialoga cu dealer-ul par a fi zadarnice,

Ca info, am verificat si cartea de service si acolo se mentioneaza ca nefiind in garantia de 5 ani doar "opertiunile normale de intretinere" legate de diverse "consumabile", printre care si "discul de ambreiaj". Deci nu se pune problema la tot kitul ci doar de disc, si nu se vorbeste de evenimente exceptionale - ca in cazul meu - ci de operatiuni normale de intretinere. De aici insa se continua cu dialogul surzilor.

Multumesc, o seara buna.

Dannyboy

Iti doresc sa-ti rezolvi problema. Sper sa revii cu vesti bune.
Din nefericire o masina buna are parte de un astfel de service. Ma ingrozesc cand aud de asemenea situatii. Masina mea a iesit de 5 ani din garantie si nu pot decat sa ma bucur.
Succes maxim iti urez.

VioMihai Membru
Membru

Mesaje: 5
Localitate: Timisoara
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2015
Multumesc mult, asa sa fie!
Revin cand am info noi.
Toate cele bune!

nats Membru
Membru

Mesaje: 56
Localitate: Bucuresti
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1685
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2012
VioMihai scrie:
Multumesc mult, asa sa fie!
Revin cand am info noi.
Toate cele bune!


Iti multumim ca ai revenit cu info noi, ne-au fost de mare ajutor.
In alta ordine de idei, eu am schimbat kit ambreiaj si volanta dupa 3 ani de la achizitie, PE GARANTIE!
Asa ca ori esti troll, ori te-ai inscris pe forum ca nu aveai altceva mai bun de facut. ce_oameni

VioMihai Membru
Membru

Mesaje: 5
Localitate: Timisoara
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2015
Am lipsit cam mult de pe site, pentru simplul motiv ca am fost complet dezgustat si revoltat de modul in care reprezentanta RMB Casa Auto din Timisoara - cu sprijinul direct si nemijlocit al HAR - au binevoit sa trateze si sa resolve acest caz.
La modul cel mai concret, nu am avut nervi ca sa pot sa scriu despre modul in care a continuat "saga" , asa ca am lasat sa treaca ceva timp ca sa ma pot linisti si sa pot actiona "la rece"...si ca acum sa pot si povesti.

Practic, cat mai pe scurt:
- Cei de la Casa Auto au ramas blocati in a sustine ca distrugerea totatal a celor 3 elemente din angrenaj reprezinta doar o uzare/consumare "normala" a discului de ambreiaj (foarte logic!), datorata exclusiv "modului necorespunzator de utilizare a masinii" - dar care nu se aplica si la cei 2 ani de pana la revizia ce avusese loc in urma cu doar o luna si la cei 33.000 km rulati anterior ei - ci doar exclusiv la luna de dupa revizie si la cei 1000 km kilometrii rulati dupa (sic!);
- cei de la HAR - dupa ce au repetat ca niste papagali arumentele dealer-ului din TM si dupa ce au fost combatuti la poate capitolele de argumentele realitatii - s-au spalat pe maini si m-au invitat sa rezolv problem local, cu cei de la Casa Auto Timisoara -> caz "inchis" din perspectiva lor; chestia asta nu m-a mirat deloc, pentru ca din primul moment in care le-am scris am avut o strangere de inima vazand ca domeniul din adresa lor de email este aceeasi ca acelora de la RMB Casa Auto TM: "@tiriac.ro" - deci cu alte cuvinte, "mamica" nu s-a dezmintit si nu a facut altceva decat si-a aparat "puiul";
- am revenit la cei de la Casa Auto si le-am reiterat argumentele in scris, via email; dupa mai multe schimburi de emailuri - in care se incurcau in argumente si se contraziceau in afirmatiile tocmai facute anterior - au incetat sa mai raspunda (era deja prea penibil sa schimbi de 3-4 ori aceleasi argumente);
- Am raportat la Protectia Consumatorului - dosar 1442/21.02.2018 - care a declinat capacitatea de a investiga cazul (lipsa personal specializat) dar care in schimb a solicitat efectuarea unei Expertize Tehnice Extrajudiciare Auto;
- Am solicitat in conseciinta un Expert Extrajudiciar Autorizat pe partea Biroului de Expertize Tehnice si Contabile de pe langa Tribunalul Timis si a fost efectuata expertiza cu numarul 46/06.03.2018, care a demostrat ca un ambreiaj nu are cum sa "consume" singur, de capul lui, in proportie de 100% (pana la otel - inclusiv!) pe o parte si doar 3% pe cealalta parte - impreuna cu rulmentul si placa de presiune - la doar o luna dupa revizie, fara nici un semn inainte!
- Nici acest argument nu a fost suficient de puternic, cei de la RMB Casa Auto Timisoara au contactat si ei un expert tehnic care a reprodus efectiv "dupa dictare" poezia celor de la service; acesta contra-expertiza nu a fost insa nimic altceva decat un truc orchestrat de cei de la RMB (au sfatuitori buni, domnii "profesionisti") prin are au reusit sa-i determine pe cei de la Protectia Consumatorului sa nu poata lua nici o decizie, ca urmare a existentei a 2 expertize divergente; in conseciinta, am fost sfatuit de cei de la Protectia Consumatorului sa ma adresei direct Instantei; ceeace ce am si facut, contactand un avocat specializat;
- insa, inainte de asta, pentru ca masina mea era deja in service de 3 luni (timp in care nu am primit nici o secunda o alta masina la schimb), am revenit in service si mi-am luat masina, achitand suma reprezentand contravaloarea reparatiei, cu precizarea ca nu sunt de accord cu plata si notificandu-i ca-i voi actiona in Instanta pentru indreptarea situatiei;
- am pornit actiune judecatoreasca, am pregatit dosarul la avocat insa l-am pus "On-hold" din cauza evenimentelor mai importante pe care le-am avut in ultimii 2 ani - insa acum sunt decis sa repornesc in plin actiunea;
Pe de alta parte, timpul scurs de aproape 2 ani, confirma ca noile piese inlocuite precum si reconfigurarile efectuate la schimbarea lor au facut ca masina sa se comporte perfect normal in acest interval - pentru mine asta iar e o alta confirmare ca ambreiajul avea o problema din constructie (calitate slaba).
Deci, ma bucur pentru altii ca au gasit o cu totul alta intelegere, la mine insa a fost o adevarata poveste de cosmar - cu singura diferenta ca NU! NU a fost o poveste, ci doar un abuz grosolan ar unor neprofesionisti desavarsiti.
...imi cer scuze pentru timpul ocupat cu "my 50 cents story".
Mihai, Timisoara

VioMihai Membru
Membru

Mesaje: 5
Localitate: Timisoara
Tipul: Elantra
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2015
Am cautat pe Internet si am vazut ca multi altii au remarcat problemele la ambreiaj … dar din fericire pentru ei, acesta a fost schimbat (chiar si de 2 ori!) pe garantie:
Un video cat se poate de edificator:
https://www.youtube.com/watch?v=9zGf5HOTEuA

La mine insa s-au ambitionat la modul cel mai penibil sa nu recunoasca problema.

Privind in urma, cred ca treaba tine un pic de "istoricul" pe care l-am avut cu cei de la Casa Auto TM pana la momentul respectiv:

1. La circa 3 luni de la achizitia masinii (Feb 2016) am fost acrosat de o alta masina si am avut avarii medii la capota fata, spoiler, montantul fata dreapta si parbriz; reparatia s-a facut pe RCA-ul celui care m-a acrosat la ...Casa Auto TM!
Reparatia e durat nespus de mult - 2 luni - de fiecare data fiind amanat cu cate o saptamana pentru altceva lipsea si trebuia adus din nu-stiu-care depozit din Europa.
Pana la urma am preluat masina asa cum era, nefinalizata, urmand ca 2 elemente ornamentale sa fie montata ulterior.
Aspect intersant: la o inspectie inopinanta pe care am efectuat-o in timpul reparatiei, am constatat ca executau o operatie de revopsire la structura de rezistenta de pe partea drepta fata, undeva deasupra rotii - desi ma asigurasera ca structura de rezistenta nu fusese in nici-un fel afectata; am facut poze pentru orice eventualitate, le am ca proba;

2. La 1 luna dupa iesirea din reparatie (Aprilie 2016) am revenit cu masina ca sa monteze elementele ornamentale si am lasat-o din nou in service la RMB Casa Europa - a doua zi m-au sunat si pe un ton cam deranjant am fost intrebat ce problema am la martorii/senzorii in bord, ca si cum as fi stiut/generat eu o problema pe undeva la clusterul de bord. Mi-am revenit din uimire si i-am asigurat ca masina nu avusese absolut nici o problema pana in pre-ziua: au concedat atunci ca trebuie schimbat clusterul, pe garantie, insa urma sa ma mai treaca cateva saptamani pana ce avea sa fie disponibil cel nou, asa ca m-au asigurat ca pot sa merg prelua masina asa cum era si ca ma pot deplasa in siguranta si cu martorul respectiv aprins (martor centura pasager dreapta deculpat) - lucru pe care eu l-am acceptat si urmat;
Dupa 3-4 saptamani am fost rechemat si clusterul a fost schimbat in garantie (la aprox 10.000 km).

3. La fix 1 an si 1 luna de la reparatie, in primavara lui 2017, vopseaua de pe capota schimbata a inceput sa se exfolieze (din interior, mai intai sub forma unor bule de aer micute, care apoi devin tot mai mari si apoi sparg membrana si "eclozeaza"); am revenit evident la ei si mai intai au incercat sa vina cu tot soiul de explicatii, cum ca e de la pietre/criblura/grindina (care insa nu lasasera nici un fel de urma in planeitatea capotei) si numai dupa ce le-am aratat cat se poate de clar modul in care bulele se formau din interior (deja vreo 5-6 zone erau afectata) au acceptat sa efectueze revopsirea in garantie... insa acum - la alti 2 ani trecuti de atunic - a inceput sa se exfolieze din nou, la "pachet" cu spoilerul de data asta.
Ce pot sa spun?: "calitate ireprosabila, recomandat cu caldura repratiile la RMB Casa Auto Timisoara!!!"
Pun foto data viitoare cu starea actuala a capotei si a spoilerului.

4. In vara lui 2018, la 2 ani jumate de la achizitia masinii, bateria a inceput sa dea rateuri, si desi am reincarcat-o de cateva ori, la intrarea in iarna a devenit deja inutilizabila si a trebuit sa o schimb; pe banii mei, evident, caci da! era doar un alt consumabil, cu doar 2 ani garantie, nu 5 cat avea masina "garantie integrala de la bara la bara" - asa cum suna oferta la vanzare;

Pe ansamblu, cred ca primele 3 probleme descrise - aparute inaintea evenimentului cu ambreiajul din Dec 2017 - au contribuit la formarea unei atitudini oarcum ostile, sau cel putin "deranjate", care ulterior a declansat reactia de la momentul Dec 2017 - cadere kit ambreiaj. Altfel nu-mi explic cum au putut gandi situatia la modul in care au facut-o.

Ah, si am uitat: argumentul lor "forte" la problema de ambreiaj a fost ca eu am efectuat o manevra "necorespunzatoare" la (atentie!!) INCERCAREA de trecere din viteza a 6-a (aveam aprox 100/km ora, deci cam 2700 rot/min) in viteza a 4-a (rezultau aprox 3800 rot/min).
Asa cum le-am spus au 3 mari probleme aici:
1. Plaja de turatii si putere rezultate in treapta a 4-a erau colossal de departe de a fi la limita (putere/cuplu max la 5500 rot/min) -> deci ar fi mers chiar si cuplare in treapta a 3-a, care ar fi preluat pe undeva pe la 4500 rot/min
2. Nici un manual de la ei sau de la alti producatori nu indica regula regresiei secventiale a vitezelor - e doar recomandat avansul secvential al vitezelor;
3. Asa cum spuneam, NICI NU AM APUCAT SA CUPLEZ IN TREAPTA A 4-A! - nici intr-a 5-a, nici inapoi intr-a 6-a, nici in orice alta viteza timp de vreo 10 secunde (la final a intrat intr-a 5-a, cu care am mai mers inca 1 km, dupa care nu a mai fost cu putinta sa continui)!
Abreiajul era deja dus din timpul rularii anterioare in treapta a 6-a, deci doar momentul schimbarii treptelor a coincis cu cel al manifestarii defectiunii deja produse, nu a fost nicidecum o cauza in sine.

Sa auzim numai de bine - si stati departe de "pretenii" nostrii!
Mihai


Înapoi la Elantra